Oficiální stránky herce Městského divadla Brno


Igor Ondříček- medailon

Herec Igor Ondříček (narozen 6. listopadu 1971) pochází z Prostějova, kde od dětství s nadšením navštěvoval dramatický kroužek. V posledním ročníku na gymnáziu se rozhodl, že zkusí štěstí u přijímacích zkoušek na Janáčkovu akademii múzických umění. Výchovný poradce v něho ale velké naděje nevkládal - Igor se od něj dozvěděl, že pokud se na JAMU dostane, poradce sní svůj kartáček na zuby. Možná i to bylo pro Igora takovou motivací, že byl na JAMU skutečně přijat (poradce ale následně svůj kartáček nesnědl). Absolvoval roku 1994 rolí Fernanda de Champlatreux v tehdejším nastudování operety Mam´zelle Nitouche na prknech MdB.

Jeho prvním a zatím jediným angažmá se stalo Městské divadlo Brno, kde si také zahrál svou nejbližší, nejoblíbenější a zároveň nejtěžší roli – Cyrana z Bergeracu. Baví ho hrát i shakespearovské postavy či charaktery v hrách amerických autorů (O´Neill, Williams), protože vyžadují opravdové, civilní herectví. Igora jste však mohli vidět i v mnoha jiných - komických i tragických – rolích. Z činohry to byly např.: Plantagenet (Alžběta Anglická), Kamil Champsboisy (Brouk v hlavě), Rodrigo (Othello), Větříček (Amadeus), Alexej Bulanov (Les), Mercuzio (Romeo a Julie), Matouš Lévi a Ivan Bezprizorný (Mistr a Markétka), Václav (Naši furianti), La Roche (Parazit), Biron (Marná lásky snaha), Flaméche (Manželství na druhou aneb Barillonova svatba), Orin (Smutek sluší Elektře), Kápo (Dvě gorily proti mafii), Taber (Přelet nad kukaččím hnízdem), Nadporučík Lukáš (Osudy dobrého vojáka Švejka), Vévoda z Buckinghamu a Cranmer (Král Jindřich VIII.), Kapitán Brice (Arkádie), Antonio (Bouře), Lisadro a Alberto (Znamení kříže), Asistent režie (Ginger a Fred), Jupiter (Amfitryon), První úředník gestapa (V jámě lvové), Petr Alexandrovič Pahlen (Smrt Pavla I.), Král (Deník krále), Babberly (Charleyova teta), Anibal (Vrátila se jednou v noci), Babberly (Charleyova teta), Athos (Tři mušketýři), Krotitel (Síla zvyku). Zahrál a zazpíval si i roli Dona Juana v neobvyklé barokní hře Kamenný host aneb Prostopášník.

Úspěšně působí také na půdě muzikálu. Vzpomeňme tyto role: Theseus (Sny svatojánských nocí), Riff (West Side Story), Atlant (Babylon), Bedřich Škoda -Vrchovský (My Fair Lady (ze Zelňáku) ), Rudi (Svět plný andělů), Kabaretiér (Cabaret), Robespierre (Hra o lásce, smrti a věčnosti...), Otec (Máj), Psycholog, Důstojník George (Vlasy), Hrabě Muffat de Beauville (Nana), Kaifáš (Jesus Christ Superstar), Poseidón (Odysseia), Sarastro (Magická flétna), Sziladí (Cikáni jdou do nebe), Clyde (Čarodějky z Eastwicku), Proutkař (Markéta Lazarová), Javert (Bídníci). Čistě taneční role ho potkala v muzikálu Radúz a Mahulena, kde tančil postavu Stínu, a zahrál a zazpíval si i v operetách Netopýr (Dr. Falke), Orfeus v podsvětí (Jupiter) a Mam'zelle Nitouche (Célestin). Účinkuje v koncertním pásmu Muzikály z Broadwaye a zpíval v koncertní verzi muzikálu Jesus Christ Superstar.

Od 1. 7. 2003 je Igor uměleckým šéfem zpěvohry, která se pod jeho křídly začíná v Brně opět probouzet k životu. Kromě toho několik let úspěšně režíroval slavnostní vyhlášení divácké ankety Křídla a čtyřikrát získal cenu pro nejoblíbenějšího herce – za sezony 1996/1997, 2002/2003, 2003/2004 a 2007/2008.

Igor hostoval v Národním divadle v Brně v roli Dona Lockwooda v muzikálu Zpívání v dešti a v Národním divadle v Praze v baletu Lucrezia Borgia, kde hrál roli Cesara Borgia. Vidět jste jej mohli i v G-Studiu v koncertním představení Viva Muzikál II aneb Kapky deště z Broadwaye a Viva Broadway Night. Zcela jiné herecké zkušenosti mu poskytuje hostování v komorním Divadle U stolu, kde ztvárňuje Macduffa v Shakespearově tragédii Macbeth.

Účinkoval v několika televizních pohádkách (Zakletý vrch, Sedmero krkavců, O princezně se zlatým lukem, Duhová panna, Jak přišli kováři k měchu) či v seriálu Četnické humoresky.

Rád čte ruské klasiky Dostojevského a Tolstého, líbí se mu i Hemingway, rád si přečte ale i Viewegha. Z filmů má nejraději ty české – Výchova dívek v Čechách nebo staré černobílé „klasiky“. S chutí se také podívá na Amadea od Miloše Formana. Přednost dává klasické hudbě a jazzu či swingu, i když si jako většina muzikálových herců nejlépe odpočine v tichu.

A jaké ingredience jsou pro něj důležité ke spokojenému životu? „Kdybych zkoušel krásnou roli, měl všechny soukromé věci v pořádku a všichni kolem mě by byli zdraví, tak bych byl opravdu spokojený.“